< Tilbage // Ønsker du at udvide din e-mailliste? // Næste >

Ønsker du at udvide din e-mailliste?

30. marts 2016

E-mails er en hurtig måde at få fat i dine brugere på. Det er en billig måde at annoncere på, og gør det enkelt og målbart at føre kampagner. Dog skal du være påpasselig med to ting:

  • Undgå at spamme dine kunder med nyhedsbreve. Det vil være ærgerligt hvis de afmelder sig fra din liste.
  • Brug kun mailladresser som er godkendt af kunderne. Kunderne skal desuden altid kunne afmelde sig eller takke nej til dit nyhedsbrev og e-mail tilmelding.

Få tips til hvordan du får endnu flere kunder på din e-mailliste.

1. Gør “tilmeld dig vores nyhedsbrev” – linket tydeligt på din hjemmeside
Vær sikker på, at knappen hvormed brugerne skal tilmelde sig dit nyhedsbrev er tydeligt placeret på dit website. Bliver de besøgende ikke præsenteret for linket, så tilmelder de sig heller ikke.

2. Brug et levende sprog
De foreskrevne løsninger såsom subscribe eller registrer indikerer en form for forpligtelse for kunden. Omskriv og gør opfordringen inviterende og imødekommende, så som: Hold dig opdatere omkring nyheder, tips og tricks. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

3. Dit netværk skaber flere kunder
Dine relationer er allerede loyale overfor dig og din virksomhed. Spørg dem om de ikke vil anbefale din virksomhed til deres eget netværk og derved skabe positiv omtale for din virksomhed.

4. Spørg efter tilmeldinger
Faktisk er der mange muligheder for at få dine kunder til at angive deres tilmelding. Du kan tilføje en tilmeld nyhedsbrev eller tilmeld e-mail til din ordrebekræftelse.

Skab mulighed for nyhedsbrevstilmelding i din butik, på messen, til fagmøder, konferencer m.m. Lad nyhedsbrevstilmeldingen indgå på din webportal, og spørg dine kunder der køber om de ønsker at modtage dit nyhedsbrev.

5. Din kundedatabase
Inviter din kundedatabase til at modtage dine nyhedsmail. I har allerede gjort forretning sammen, så interessen for dit brand/produkt/ydelse er allerede etableret.