// Linkedin, er det noget for min virksomhed? // Næste >

Linkedin, er det noget for min virksomhed?

3. March 2016

Vil du gerne udvide dit netværk med nye kunder og potentielle kandidater til jobs? Så er brugen af en LinkedIn Virksomhedsside et godt bud på en løsning.

Med mere end 400 millioner brugere verden over, så er LinkedIn det mest populære faglige netværk. LinkedIn giver fagfolk i hele verden mulighed for at knytte forbindelser og blive mere produktive og succesfulde. Når du tilmelder dig LinkedIn, får du adgang til personer, job, nyheder, opdateringer og indsigt, der hjælper dig til at blive bedre til det, du laver. 

Hvordan opnår du det fulde udbytte af LinkedIn?

LinkedIn kan, hvis man bruger det rigtigt, være en ekstrem stærk platform. Specielt hvis du er klar over de skjulte funktioner, som LinkedIn tilbyder, men ikke mange kender til. LinkedIn er lidt som Facebook, men bare med en professionel følelse. Hele platformen er centeret omkring karriere, og tillader folk og virksomheder i samme brancher at finde hinanden, nye kunder og evt. nye kolleger.

Gør din virksomhedsside attraktiv at følge

1. Optimer og personliggør din virksomhedsside
Sørg altid for, at du har den nyeste opdatering til LinkedIn designet, da du sådan får den bedste oplevelse rent visuelt af din profil. Vælg et bannerbillede som siger noget om din virksomhed. 

2. Tiltræk følgere
Følgere er din virksomheds fortalere. Det er dem der er drivkraften bag god omtale, anbefalinger og referencer. Udvikl en solid gruppe følgere, jo flere følgere du har, jo nemmere er det at kommunikerer ud til et stort netværk.

3. Gør dine link-tekster nærværende og interessante
Link din blog til LinkedIn og personliggør dit indlæg så linket er fængende og præcist for indholdet (eksempelvis: Få gode råd til at nå til tops i googlesøgning).

4. Lav målrettede showcase sider
Showcase sider er underkategorier til din hovedside. For eksempel har Adobe deres hovedside, hertil har de showcase siderne: Adobe Creative Cloud, Adobe Marketing Cloud og Adobe Document Cloud. På denne måde samles de forskellige underafdelinger, som din virksomhed har ét sted.

5. Lav virksomhedsopdateringer og målret dem
Få mest ud af LinkedIn ved at skrive opdateringer omhandlende relevant indhold til deling med alle dine følgere. Med brug af LinkedIn Targeted Company Updates har du mulighed for at målrette dine opdateringer efter branche, job, geografisk område, virksomhedsstørrelse, stilling. Dette kræver dog, at du har mindst 100 følgere på din virksomhedsside.

6. Brug LinkedIn til at skabe leads
Du har mulighed for at udsende en e-mail til alle der følger din LinkedIn profil op til én gang om ugen. Disse e-mails udsendes i form af LinkedIn meddelelser, som er beskeder sendt direkte til medlemmernes e-mail indbakker. Dog skal medlemmerne have aktiveret at de gerne vil modtage meddelelser i deres gruppeindstillinger.

7. Ugentlige opdateringer
Med ugentlige opdateringer, nyheder eller delinger er du allerede langt. Få alle dine sociale medieplatforme (facebook, hjemmeside, blog m.m.) til også at samspille, så du kun skal opdatere et sted.

Læs mere om brugen af SoMe i blogindlæggene: “Skal min virksomhed være på de sociale medier?” og i “Gør Social Media Marketing til en del af hverdagsrutinen“.