< Tilbage // Gør Social Media Marketing til en del af hverdags... // Næste >

Gør Social Media Marketing til en del af hverdagsrutinen

28. April 2016

Opdateringer på de sociale medier er ofte noget der bliver lavet halvhjertet eller kun anvendt hvis man har noget rigtigt spændende at fortælle.

Med struktureret og strategisk brug af opdateringer når du målbart og målrettet ud til dine nuværende og eventuelt fremtidige kunder. Opdateringer på de sociale medier bør derfor ikke kun være noget man lige klarer om fredagen, eller noget der lige fikses hvis man har fem minutter i løbet af dagen. Men samtidig skal det heller ikke tage lang tid fra dine andre arbejdsopgaver.
Vi har samlet tre gode råd til at få en god rutine for din social media marketing.

1: Sæt ambitionsniveauet lavt

Det kan være en god ide at sætte ambitionsniveauet ned. Du skal ikke nødvendigvis poste hver dag. Fokusér på at lave en opdatering hver uge, og så planlæg hvad du ønsker at publicere. Det kan eksempelvis være en temaupdate, der giver særlige tips, information eller tilbud, opskrifter m.m.

2: Udgiv på en fast ugedag

Hold dig til en bestemt dag om ugen og udgiv denne dag. På denne måde kan du gennem planlægning sikre, at opdateringerne ikke bliver skubbet og gjort forhastet.
Sørg for at lave undersøgelser af hvornår I oplever bedst respons på jeres oplæg, og afsæt tid af til at udsende opdateringer og nyheder i jeres “bedste sendetid”.
Engagér dine medarbejdere til at dele, kommentere og like din virksomheds opdateringer og nyheder. På denne måde kan opdateringen få liv og aktivitet i takt med, at dine kolleger giver den opmærksomhed.

3: Opbyg en buffer med links, ideer m.m.

Når du har styr på den ene opdatering så kan resten af dine opdateringer være fyld. Med fyld skal det ikke være ligegyldigheder, men eksempelvis et godt link du har fundet. Se din profil som halv marketing og halvt interessefællesskab. Det du finder spændende, det synes dine kunder/følgere sikkert også er spændende. Du kan eksempelvis også genbruge et blogpost eller lignende, og så relatere det til en historie der er aktuel. Det er altid en god ide at genbruge gammelt indhold så længe det er i en ny indpakning. Det vigtigste er, at du gør det relevant for dine læsere. Brug tid på at opbygge din buffer, for så ved du nøjagtig hvornår du udgiver hvad. Dette gør dine opdateringer overskuelige og lettere at implementere i hverdagsrutinen.

Afslutningsvis vil vi gerne understrege vigtigheden i, at du sætter tid af til at få lavet jeres opdateringer til de sociale profiler. Opdateringer bliver bedre af det, der kommer mere liv på din hjemmeside og du bliver mere relevant for og nærværende med din målgruppe og kundegruppe.