Hvad er Remote Support?

Remote Support er kort fortalt en løsning, der giver en IT-konsulent adgang til din computer, når der opstår problemer med din hardware. Via en fjernadgang, som kun du kan give tilladelse til, håndterer og løser en konsulent dit problem med det samme, mens du følger med på skærmen, og I er i tæt dialog.

Det betyder, at du kan få support på tværs af afstande, tid og sted fra en IT-virksomhed som fx vores, hvor en fast Remote Support aftale sikrer dig et team af medarbejdere, som altid står klar til at hjælpe dig.

Flere fordele hos os

Hos os har en fast Remote Support aftale dog flere fordele med sig end blot, at vi står klar til at hjælpe dig uanset tid og sted – men det vender vi tilbage til …

Start Projekt


De 5 fordele

1: Minimer dit interne ressourceforbrug

Når du lægger din IT-support ud til os, får du et team af specialister i ryggen. Vi er uddannede til at tage os af problemerne. Samtidig er vi opdaterede på ny lovgivning, nye soft – og hardware muligheder og har erfaringen, der gør, at vi hurtigt spotter, hvad løsningen på problemet er.
En in-house løsning i form af en medarbejder, der skal efteruddannes, have fridage og kan samtidig også blive syg er en dyr løsning på den lange bane på. For hvad gør du, når systemet går ned, eller medarbejdernes computere driller?

Det er alt sammen områder, der gør dig sårbar i en uholdbar situation. Samtidig koster det enorme ressourcer i tabt arbejdsfortjeneste og spildtid.

Med en Remote Support aftale er du altid sikret hjælp fra et team af kompetente konsulenter.

2: Hurtigt adgang – hurtig løsning

Fra du oplever at have et problem med din IT, til vi er i gang med at løse det, går der lige så lidt tid, som det kræver for dig at tage telefonen og ringe til os.

Når vi er i kontakt, får vi en kort beskrivelse af problemet, og du giver os fjernadgang til din computer og system. Dermed er vi i gang med at løse problemet. Der er altså ikke ventetid på, at en tekniker kan komme ud til dig på næste torsdag mellem kl. 8 og 17 … problemet er løst her og nu. Og du kan komme tilbage til dit arbejde.

Det giver en besparelse på tabt arbejdstid, som er uvurderlig for mange virksomheder i dag.

3: Rådgivning og support på din digitale tilstedeværelse

Hos Simple Solution løser vi ikke kun udfordringer, nedbrud eller sikrer at din software fungerer optimalt.

Vi er også med dig som en sparringspartner, når ny lovgivning træder i kraft som fx GDPR. Her går vi ind og kan rådgiver dig i, hvordan du overholder regler og strenge lovkrav.

Derudover er vi ajour med nye muligheder i alle velkendte systemer, som fx Microsoft 365, hvor en aftale med os sikrer dig, at du ikke står med et forældet system.

4: Stærk i stedet for sårbar

Lad os være helt ærlige: En computer kan fremstå en anelse forkølet og sløj, og når først sygdommen har ramt din hardware eller software, skal der mere end almindelig viden til at få det på højkant igen.

I de situationer er du sårbar. Dine medarbejdere er også sårbare. De kan ikke være produktive og listen af fejl, der kan ske, fordi vi er mennesker, bliver kun længere og længere i de situationer.

En fast Remote Support aftale med os sikrer dig, at du er stærk i stedet for sårbar. Du får ganske enkelt lukket ufordringen ned, inden den bliver til et problem.

Vi uddanner dig samtidig

En aftale med os ruster dig til tage bedre beslutninger i brugen af IT, da vi via vores fjernssupport kan rådgive og undervise dig i håndteringen af din computer.

Du bliver altså uddannet i at modstå fremtidens IT-udfordringer – og bedre rustet til at løse små problemer med din hardware i fremtiden.

5: Adgang til flere kompetencer

Som vi skrev i toppen, så har vores faste Remote Support aftale fordele med sig, som er mere end at sikre dig fri adgang til support af din software og hardware.

For ud over at du altid har vores team af specialister i ryggen, tilbyder vi:

  • At du har den nyeste viden om tendenser og trends indenfor IT.
  • At du er vidende og opdateret omkring ny lovgivning, som påvirker din virksomhed.
  • At du har en sparringspartner, som altid er klar til at svare på spørgsmål eller rådgive dig i indkøb af nye systemer og software mm.

Den form for rådgivning er et added value i vores aftale, som de færreste IT-virksomheder tilbyder. Men hos os er det essentielt, at vores kunder er vidende og oplyste, så vi sammen kan træffe de bedste beslutninger for din virksomheds IT.

Kontakt os, hvis du er interesseret i at høre mere om vores løsning.