< Tilbage // 6 tips til virksomheder i brugen af Facebook // Næste >

6 tips til virksomheder i brugen af Facebook

14. September 2016

Facebook er en god platform for øget interaktion med dine kunder og målgruppe. På Facebook er kommunikationen uformel og det er muligt at kontakte jer som virksomhed døgnet rundt, også selv om I først svarer den efterfølgende morgen. Mange virksomheder synes det er uoverskueligt og tidskrævende at bruge de sociale medier som kommunikationsform. Vi har derfor samlet 6 tips til, hvordan din virksomhed kan oprette sideopslag, der øger interaktion med din målgruppe og forbedrer din chancer for at blive vist i nyhedsstrømmen.

1. Brug opslag med links for at føre brugere til din hjemmeside

Alt aktivitet på Facebook handler om at sætte spotlightet på din virksomhed, og formålet er at få brugere til at klikke ind på din hjemmeside. Opslag med links har et større område der kan klikkes på, og det hjælper med at føre brugere til din hjemmeside.

2. Anvend engagerende billeder og video

Interessante medier, såsom billeder og videoer giver mere opmærksomhed og bidrager til at skille sig ud i mængden af nyheder. Prøv altid at holde dine opslag på mellem 100-200 tegn for at få optimal interaktion. Livsstilsbilleder, som dem du ser på private profiler, er altid engagerende. Prøv at dele billeder af dine produkter, dine oplevelser med kunder eller en udført opgave. Alt dette fortæller om din måde at være virksomhed på.

3. Skab en to-vejs-samtale

Bed din målgruppe om feedback på dit produkt og dine tjenester. Facebook kan være rammen for en ny måde at lytte til dine kunder på, som kan bidrage til at udvikle din virksomhed.

Ved at slå indhold op, der viser, at du værdsætter deres ideer og tager deres feedback til overvejelser, er godt for opbyggelsen af kunderelationer og kundeloyalitet.

4. Del gode rabatter og fordele

Plej dine eksisterende kunder med gode tilbud og fordele for at fastholde deres interesse og øge dit onlinesalg. For at forbedre interaktionen med dine kampagner, så skal du synliggøre tydelige opfordringer til handling, oplysning om hvordan rabatten m.m. indløses, og hvornår kampagnen slutter. På denne måde skabes der en fornemmelse af, at der skal handles hurtigt.

5. Øg loyaliteten med eksklusive oplysninger

Beløn dine brugere som er knyttet siden, og øg loyaliteten og onlinesalget ved at give dem eksklusive oplysninger. Få brugerne til at føle sig eksklusive, og first-know’ers ved at dele produktnyheder, konkurrencer og begivenheder med dem, før alle andre. Dette skaber øget loyalitet og tilknytning.

6. Timing is everything

Der er større sandsynlighed for, at få din målgruppe til at interagere med opslag, hvis de kan relatere til de emner du poster, såsom aktuelle begivenheder eller højtider.

Det er samtidig vigtig at være nærværende og svare på kommentarer til dine opslag. Jo hurtigere, du svarer, jo større sandsynlighed er der for, at dine fans vil interagere med dig fremover.